EURO PR 2012 cz.1 – Polska
13/08/2012 | Posted by Luiza Jurgiel under casy - z życia wzięte, PiaRowo, wizerunek |
UEFA EURO2012 to impreza, która promuje Polskę najlepiej od czasów Zjazdu Gnieźnieńskiego w 1000 roku – twierdzi Zbigniew Boniek. Racja. Cała Europa w czerwcu podziwiała Polskę, która przeżywa wizerunkowy renesans. Według ekspertów PSPR, popełniono jednak błąd zaniedbując komunikację wewnętrzną do mieszkańców.
POLSKA – jaśniejąca gwiazda Europy?
EURO 2012 to wyjątkowa okazja dla Polski na pokazanie jak nasz kraj zmienił się w ciągu ponad 20 lat od upadku systemu politycznego. Polska dzięki EURO 2012 przeszła prawdziwą metamorfozę. Zmieniła się nie tylko infrastruktura, ale przede wszystkim mentalność ludzi. Nareszcie Polacy mogą pokazać, że jesteśmy częścią Europy – mówi członek PSPR, Arkadiusz Szczepański, właściciel poznańskiej agencji Commercial Communications.
Ministra Sportu, Joanna Mucha, wskazuje na niepowtarzalną dotąd sytuację, kiedy trzy lata z rzędu Polska jest widoczna na arenie międzynarodowej: Dwa lata temu mieliśmy Rok Chopinowski, rok temu prezydencję w UE, tak więc EURO2012 to trzeci etap promocji Polski na świecie.
Public Relations w czasie tak dużej i emocjonalnie naładowanej imprezy to proces złożony. Oficjalna komunikacja pochodzi od UEFA i administracji państwowej gospodarzy. Atmosferę i wiedzę o kraju budują jednak mieszkańcy, wolontariusze, usługodawcy i służby porządkowe, z którymi mają styczność kibice. Przez miesiąc Polacy mają szansę zrewidować swoją opinię o ojczyźnie, zastanowić się, czym chcieliby się pochwalić, przypomnieć sobie ważne turystycznie punkty, które można polecić, odświeżyć angielski, czy rosyjski i poczuć się gospodarzami w swoim kraju. Kampania „Wszyscy jesteśmy gospodarzami” w swoim założeniu była bardzo dobra, ale czy nie zginęła pod komunikatami o tym, czy zdążymy? Czy Biedronkowe hasło „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” nie okazało się mocniejsze?
Przeczytaj także:
WARSZAWA – odkurzona i sprawna stolica Polski
POZNAŃ kocha Irlandczyków
GDAŃSK – nigdy więcej Danzig w międzynarodowych serwisach
WROCŁAW – the meeting place
*Artykuł powstał z inicjatywy członków PSPR w czerwcu 2012 dla jednego z internetowych magazynów
*Podczas pisania tekstu korzystałam z materiałów udostępnionych PSPR przez firmę PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
[…] EURO PR 2012 – Polska WARSZAWA – odkurzona i sprawna stolica Polski POZNAŃ kocha Irlandczyków WROCŁAW – meeting place […]
Mimo dosyć kiepskiego występu naszej reprezentacji uważam, że od strony PR’owej nasz kraj zaprezentował się bardzo dobrze. Mam kilku znajomych w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii i wszyscy zgodnie stwierdzili jak bardzo podobał im się nasz kraj i że Euro pomogło im się pozbyć nieprawdziwych stereotypów o Polsce. Więc działania wszelkich instytucji uważam za udane w tym aspekcie. :)
A co do hasła, to faktycznie, bardziej zapadło mi w pamięć to biedronkowe. ;)