EURO PR 2012 cz. 4 – Poznań kocha Irlandczyków
15/08/2012 | Posted by Luiza Jurgiel under casy - z życia wzięte, PiaRowo, wizerunek |
Mamy sygnały od kibiców, którzy przyjechali do Poznania, że promocja miasta przyniosła pozytywne efekty. W mediach zagranicznych pojawiały się informacje o Poznaniu i Polsce, dzięki którym wszyscy dowiedzieli się, gdzie tak naprawdę odbędą się mistrzostwa. – mówi Arkadiusz Szczepański, członek PSPR, właściciel poznańskiej Commercial Communication -Poznań mógł jednak pokazywać się bardziej dynamicznie, wskazywać na młodych, wykształconych ludzi, zamiast w dużej mierze koncentrować się na historii i zabytkach. Przeszłość nas kształtuje, ale to przyszłość jest ważniejsza.
Szczepański ma nadzieję, że miasto wyciągnie wnioski z kampanii informacyjnej przed EURO 2012 i w przyszłości dostosuje ją do kolejnych wielkich wydarzeń organizowanych w naszym mieście. W tym celu miasto powinno zdobywać opinie o całej akcji promocyjnej, nie tylko od gości EURO 2012, ale również od mieszkańców, bo to oni mają bezpośrednio kontakt z kibicami.
Poznań kocha Irlandczyków
Ryszard Grobelny, prezydent Poznania, zapewnia, że w komunikacji międzynarodowej miasta wykorzystany zostanie motyw dobrej atmosfery mistrzostw. Poznań cały czas stara się o prawo do organizacji Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich ? może teraz ma większe szanse? Sam Grobelny do promocji Poznania podszedł na wesoło występując w spocie reklamowym skierowanym do Irlandczyków prezentując w stylu Borata ciasta, zabytki, a nawet ziemniaki poznańskie. Może taka luźna komunikacja podziałała, bo Irlandczycy czuli się w Poznaniu jak w domu.
Czy wydatki na organizację EURO2012 opłaciły się?
Kosztowna organizacja ME w Piłce Nożnej spotkała się ze słowami krytyki np. ze strony Lecha Merglera ze stowarzyszenia ?My Poznaniacy? na łamach Głosu Wielkopolskiego pisał: EURO to najdroższa forma promocji Poznania w historii. Zadłużyliśmy się na kilkanaście lat. Reporterzy agorowskiej Misji21 ocenili Poznań celująco: Poznań – moim zdaniem – pokazał się podczas EURO z najlepszej możliwej strony. Zaczynając od bardzo klimatycznej strefy kibica, która była czymś więcej niż ogrodzonym płotami kawałkiem przestrzeni. W środku zamknięto fontannę. Po meczach mieszkańcy i kibice bawili się przy imprezowych hitach ? pisał na blogu Maciej Stańczyk z łódzkiej Gazety Wyborczej. Zagospodarowanie przestrzeni jest równie ważne jak komunikaty prasowe. Kibice mogli naprawdę poczuć się zaproszeni do wspólnego spędzania czasu.
Przeczytaj także:
EURO PR 2012 – Polska
WARSZAWA – odkurzona i sprawna stolica Polski
GDAŃSK – nigdy więcej Danzig w międzynarodowych serwisach
WROCŁAW – the meeting place
*Artykuł powstał z inicjatywy członków PSPR w czerwcu 2012 dla jednego z internetowych magazynów
*Podczas pisania tekstu korzystałam z materiałów udostępnionych PSPR przez firmę PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Najnowsze komentarze