Zbuduj Chatkę przez internet
18/08/2010 | Posted by Agnieszka Kminikowska under casy - z życia wzięte, PiaRowo |
Dużo słychać teorii o tym jak wykorzystać internet w pracy PR-owca – dziś będzie za to konkretny przykład, jak PR może pomóc i to właśnie przy pomocy sieci.
O godzinie 8.02 zadzwonił telefon. ?Jurek, przyjeżdżaj, bo nie masz domu? ? powiedział sąsiad. Jako to nie mam domu? ? zdziwiłem się…? – Tak swoje przeżycia z 11 marca 2010 r. opisuje Jerzy Turlakiewicz na stronie ZbudujChatke.pl. Akcja „Zbuduj Chatkę” to inicjatywa, której celem jest zebranie pieniędzy na odbudowę domu Pana Jerzego – a właściwie dosłownie – chatki, którą stracił, gdy wjechał w nią kilkutonowy TIR. Po szczegóły historii zapraszam na dedykowaną stronę.
Akcja „Zbuduj Chatkę” komunikuje się, a właściwie komunikować się będzie też na Facebooku i Blipie. Będzie, bo akcja oficjalnie startuje dopiero w czwartek (19 sierpnia) – niemniej już w tej chwili lista darczyńców, którzy sami znaleźli stronę i podarowali swoje 30 złotych na odbudowę chatki na łódzkim Widzewie, jest dość spora. Do tej pory zebrano już sumę 7 210 złotych, co pokazuje tylko jaka siła tkwi w internecie i serwisach społecznościowych.
Często zdarza się, że akcja społeczna w mediach osiąga szeroki oddźwięk, zbiera wielu fanów na Faceboku, ale nie przekłada się to na wyniki finansowe i zbierane pieniądze. Jak będzie tym razem – okaże się pod koniec akcji, jak na razie jednak zapowiada się, że chatkę dla Pana Jerzego i jego rodziny uda się zbudować.
Na pewno będziemy ją śledzić w sieci (i nie tylko), bo może być świetnym casem na to, że PR w internecie naprawdę może pomóc – nie tylko markom, ale i ludziom w potrzebie.
Najnowsze komentarze