Na początku stycznia pojawiła się w sieci teaserowa kampania (wtedy oczywiście nie było wiadomo, że to TVP) mówiąca „po francusku” i „po niemiecku”, że Polska w czymś tam jest numerem jeden. Podobnie jak Mediafun (link na końcu postu) lubię takie kampanie, ale ta jakoś nie przypadła mi do gustu. Słyszałem i obejrzałem te teasery kilka razy i miałem problem ze zrozumieniem o co chodzi. Przy pierwszych dwóch-trzech usłyszeniach/obejrzeniach myślałem, że to w TV/radiu mają jakieś problemy i coś im się urywa. Było to nawet śmieszne, że kilka razy pod rząd mają jakiś fakap. Ponieważ nie mam TV, a radia nie słucham, to szybko wyleciało mi z głowy.
Kilka dni później wróciło w internecie. Polska jest numerem jeden w niepłaceniu abonamentu radiowo-telewizyjnego. Łoł! Pierwsza część komunikatu to naśmiewanie się z „Polaczków”, druga to nawoływanie do akcji PRZYŁĄCZ SIĘ. Może nie jestem targetem, ale starałem się przeanalizować w miarę dokładnie to co zobaczyłem. Niestety pojawiły się tylko złe skojarzenia: że Polacy, to cwaniaki, że znowu powtarza się stereotyp Polaka-złodzieja, że jesteśmy chytrzy, bo gdzie indziej to jest drożej, a wszyscy płacą. Nawet trochę przykro mi się zrobiło, że kampania wmawia ludziom takie rzeczy. No i jak tutaj utożsamić się z drugą częścią komunikatu i przyłączyć do akcji?
Co TVP daje w zamian? Więcej reklam? Mniej kultury? Co z tego, że w DE płaci się 4 razy więcej, gdy tam są zupełnie inne zarobki i koszty życia?… (to jeden z kilku – wg mnie – absurdów w tej akcji)
Zrobiłem małą ankietę wśród rodziny i znajomych, która pokazała, że nie jestem odosobniony w negatywnych odczuciach. Szczerze, to mam nadzieję, że dalej będą sobie strzelać tak po stopach. Też tak uważacie?
Polska jest numerem 1 – oficjalny fanpage kampanii (całe 326 likersów w chwili pisania tego postu – wynik powala)
Jestem dumny, że Polacy są najlepsi w niepłaceniu abonamentu RTV – fanpage hejtersów (218 likersów w chwili pisania tego postu – kibicuję!)
Teasery u Mediafuna (w treści wpisu wszystkie filmiki z związane z tematem)
kampania na Facebooku to kompletny niewypał – podsumowanie wg ITtechblog
Info na stronach TVP
Podoba Ci się? Podziel się z innymi:
i masz rację w jednym że nie oglądasz tv, nie masz pojęcia co tam się dzieje. Skoro cenzura i manipulacja to synonimy słowa Polska Telewizja, to mam nadzieje że akcja niepłacenia abonamentu odbije się głośnym echem. I pamiętajcie drogie dzieci nie płacimy za TV. Pozdrawiam.
PS. Następnym razem proponuje zapoznać się dogłębnie z problem, a później robić sensację.
@Franco – nie napisałem nic o manipulacji i cenzurze. Większość spotów na YT udało mi się obejrzeć, więc wydaje mi się, że wiem o czym pisałem (w sensie, że jest taka kampania). Pisałem jednocześnie o abonamencie, a nie płaceniu za TV:)
331 fanów na fanpage akcji, to chyba nie jest sukces?
Telewizja, podobnie jak wiele firm, instytucji, osób w Polsce lubi iść na łatwiznę. Zamiast zastanowić się nad przyczynami i spróbować je wyeliminować, walczy ze skutkami. Gdyby jakość oferowanych programów była wyższa, na pewno otrzymywaliby więcej złotówek z abonamentów.