Prezes Kaczyński promuje Biedronkę
23/03/2011 | Posted by Przemysław Żyła under casy - z życia wzięte |
– Oczywiście moglibyśmy iść do „Biedronki”, ale to jest jednak sklep dla najbiedniejszych. Poszliśmy do sklepu przy osiedlu, który jest wygodny, gdzie z łatwością można kupować, takiego sklepu, z którego chociażby z pośpiechu ludzie muszą korzystać – tłumaczył swój wybór Kaczyński. Jednak jak dowiedział się dziennikarz TOK FM, według mieszkańców jest to jeden z droższych sklepów na osiedlu Okęcie.
Zaraz, gdy tylko zobaczyłem ten artykuł zacząłem zastanawiać się jak sieć sklepów może zareagować na taką wypowiedź. Propozycje mam dwie:
1) nie reagować. Obrażanie się, oświadczenia czy też oficjalne listy skierowane do polityka mogłyby wzmocnić przekaz wypowiedzi i nagłośnić jeszcze bardziej negatywny wydźwięk komunikatu. Mieszanie się w politykę przez koncerny raczej nie przynosi wiele dobrego, tym bardziej u nas w kraju, gdzie dość radykalny jest podział na POwców, PISowców, etc…
2) wykorzystać pozytywnie sytuację. Podziękowanie Prezesowi Kaczyńskiemu za zwrócenia uwagi, że sieć ma bardzo dobre ceny mogłoby przejść. Przy okazji delikatnie zakomunikować, że sieć nie zgadza się z nazywaniem klientów biednymi i przedstawić jakieś ciekawe badanie dotyczące profilu klientów odwiedzających dyskonty.
Zgadzacie się? Macie swoje pomysły?
Masz rację – nie należy krzyczeć, że to skandal, że jak JK mógł nazwać tak klientów Biedronki. Już widzę nagłówki: „Biedronka do Kaczyńskiego: To nieprawda, że kupują u nas najbiedniejsi”.
Podobnie jak w ostatnich dniach osoby, które nie czytują Galicyjskiego Tygodnika Informacyjnego TEMI za sprawą wytoczonego pozwu dowiedziały się o tym, że Ziemkiewicz zarzucił Durczokowi, że ten był „urżnięty” na wizji http://m.gadu-gadu.pl/urzniety-durczok-pozywa-ziemkiewicza
Wypuszczenie jedynie raportu na temat klienteli Biedronki niewiele da, bo temat nie jest sexi, ale wplecienie w tekst zdania, że nawet Jarosław Kaczyński przyznaje, że Biedronka ma najlepsze ceny może się spotkać z pozytywnym odzewem zarówno ze strony dziennikarzy jak i klientów.
Osobiście cenię sobie produkty Biedronki, jasno komunikuje się, że są tworzone przez znanych producentów,jednak pod marka własną. Gdybym miała dokonać segmentacji to raczej usytuowałabym się wśród klientów dbających o dopięcie budżetu, niz wśród najbiedniejszych.
Przemek – czy zaprosisz do dyskusji dział PR Jeronimo Martins ?
prośba o komentarz już poszła.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,9306551,Premier_odpowiada_Kaczynskiemu__Cala_rodzina_kupujemy.html – już Premier odpowiedział Prezesowi:)
A Biedronka póki co milczy:
http://www.biedronka.pl/centrum_prasowe/aktualnosci/
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,9307778,Kaczynski_tlumaczy_sie_ze_slow_o__Biedronce____Prawda.html – biedronkowy festiwal trwa:)
Sięgnijmy jednak do źródła: http://jaroslawkaczynski.salon24.pl/290135,o-zakupach-i-adamie-malyszu żebyśmy nie byli pomówieni o kumplowanie się z mediami i zakłamywanie komunikatów