PRawdziwy dialog z rzeczywistością
01/03/2009 | Posted by Przemysław Żyła under o PR po prostu |
Wg Wikipedii Public Relations zostało opisane w przeszło w dwóch tysiącach definicji. My tutaj (przynajmniej ja osobiście) nie zamierzamy tworzyć nowej, lepszej, ani obszerniejszej. Chciałbym, żeby nasza zabawa połączona z pracą przydała się tym, którzy dopiero zaczynają poznawać Public Relations lub chcą się dowiedzieć o nich czegoś więcej.
PRawdziwy kontakt z rzeczywistością to próba – mam nadzieję, że udana – pokazania przyjaznej twarzy ludzi, którzy pracują w PiaRze, z niego korzystają lub są na niego „narażeni”. Manipulacja, perswazja, hipnoza, marketing, neuromarketing, reklama, spin, epr, consumer science, socjotechnika, negocjacje, psychologia handlu, kreacja wizerunku, branding – mógłbym tak wymieniać w bardzo długo – wszystkie te pojęcia spotykają się po drodze i wzajemnie przenikają. Codzienność firmy/marki oraz konsumenta obecnie jest zupełnie inna, niż kilkanaście lat temu. Zespoły badawcze z całego świata nieustannie szukają nowych technik wpływu i zwiększania znajomości lub sprzedaży produktu. Warto część z tych technik znać lub chociaż zdawać sobie sprawę z ich istnienia. Przecież są też te negatywne sposoby działania branży – przeważnie nieetyczne i szkodliwe.
Autorzy bloga to specjaliści Public Relations, handlowcy, marketerzy. Tylko znajomość różnych technik z wielu dziedzin wcześniej wymienionych pozwala odnosić nam sukcesy w pracy. Klient – niezależnie na którym etapie pracy się pojawia – może albo poddać się wpływom naszych umiejętności, albo sam próbować skutecznie te metody zastosować. W związku z tym, jeśli my sami ich nie stosujemy, to znać je musimy – non stop jesteśmy narażeni na ich działanie ze strony osób trzecich.
Najnowsze komentarze