Nie ma sukcesu bez PRu
09/04/2009 | Posted by Agnieszka Kminikowska under casy - z życia wzięte |
Nie ma chyba osoby, która nie pamiętałaby ubiegłorocznej awarii energetycznej w Szczecinie. Tak samo, nie ma miasta, które zazdrościłoby Szczecinowi tamtej sytuacji kryzysowej.
Dokładnie 8 kwietnia 2009 roku, czyli rok po wielkiej awarii, miasto ubiegłoroczny kryzys postanowiło …wykorzystać promocyjnie, organizując koncert Judy Bady ?Blackout? ? Szczecin Unplugged. Pomysł o tyle ciekawy, że koncert w wersji akustycznej doskonale koresponduje z historią braku prądu w całym województwie, a jednocześnie pokazuje, że „i bez prądu można”. Brawa za pomysł dla Szczecina!
Pomysł bardzo interesujący i wydawałoby się – nośny. Jednak jak widać sam pomysł nie wystarczy, bez profesjonalnej obsługi PR. A chodzi przede wszystkim o komunikaty, jakie w tej sprawie pojawiały się w mediach – zupełnie niespójne i właściwie nie wiadomo co komunikujące. Mam wręcz wrażenie, że do mediów została wypuszczona jedna informacja prasowa – nie sprofilowana ani pod względem lokalności czy ogólności mediów, ani ich podziału na prasę, radio, internet, etc.
Wniosek taki pozwalam sobie wysnuć, gdyż wiadomość na serwisie WirtualneMedia.pl jest łudząco podoba do skromnego komunikatu, zamieszczonego na oficjalnej stronie internetowej Szczecina.Większy materiał zamieścił tylko Szczecin.eu.
Bardzo ciekawy pomysł dedykowania piosenki miastu, świetna idea i na pewno nietuzinkowe wykonanie dawało świetne pole do popisu i wiele możliwości PRowskiego „popłynięcia” na temacie, tymczasem zamknęło się w kilku zdaniach suchej informacji prasowej i… pewnie w mediach ogólnopolskich niewielkim echem się odbije.
A szkoda. Bo opanowanie anteny radiowej Trójki to dużo, ale można było więcej.
Najnowsze komentarze